• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
اردبیلی درآیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» خبرداد

ایجاد اشتغال برای زنان زندانی رأی باز

  • کد خبر : 12867
  • 15 مهر 1402 - 15:34
ایجاد اشتغال برای زنان زندانی رأی باز
آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه «زنان و تولیدملی» با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمدامین توکلی‏زاده معاون اجتماعی و فرهنگی، مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده، جمعی از شهرداران و مدیران شهری با همراهی شهروندان در فضای نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار شد.

بانگ خبر، به گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در این مراسم با مروری بر رویکرد مدیریت شهری در حوزه بانوان اظهارکرد: این نمایشگاه، ویترین دستاوردهای بانوانی است که یا سرپرست خانواده هستند و یا در دسته زنان کم برخوردار قرار دارند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران ادامه داد: از طریق سامانه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار حدود ۱۶ هزار بانوی تهرانی ثبت‌نام شده اند والبته سامانه آماری ما نیز به‎روز رسانی شده که بیش از ۲۰هزار نفر به ثبت رسیده است. در این فضای نمایشگاهی هم شاغلان در مراکز توانمندسازی کوثر حضور دارند که به انضمام سایر عزیزانی که در مشاغل خانگی و کمپین «کار تو خونمونه» در مجموع، ۲۸۲کسب وکار در نوزدهمین نمایشگاه محصولات خود را ارائه داده‎اند.

وی با اعلام آمادگی از سوی مدیریت شهری در کمک‎رسانی به ایجاد کسب وکار برای زنان پایتخت خاطرنشان کرد: هر دختر و بانوی تهرانی علاقه‎مند به ایجاد کسب و کار می‌تواند از کمک ما برای توانمندی و گسترش بازاریابی بهره‎مند شود.

مشاور شهردار تهران در امور زنان وخانواده با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته هم گفت: یک اتفاق خوب که سال گذشته رخ داد و امیدوارم امسال نیز ادامه پیدا کند؛ ایجاد اشتغال برای زنان زندانی رأی باز بود که سبب شد تا یک چهارم فضای زندان‎ زنان، خالی شود و این گروه از زنان به مراکز توانمندسازی کوثر ملحق شوند. البته از تلاشی که دوستان شهرداری‎های مناطق در آزادسازی مادران زندانی انجام دادند نباید غافل شد.

اردبیلی با اشاره به مجموعه خدمات دیگر اداره کل امور زنان و خانواده به برگزاری دوره‎های خودشناسی، برنامه‎های ویژه اوقات فراغت و تفریح برای فرزندان زنان سرپرست خانوار هم اشاره و تصریح کرد: چکاپ سلامت ۱۶ هزار و۵۰۰نفر از زنان سرپرست خانوار و فرزندان آن‌ها با همکاری شرکت شهر سالم هم اتفاق خرسند دیگری بود که انجام شد. هدایت تحصیلی و شغلی برای فرزندان زنان سرپرست خانوار و یا کم برخوردار، انتخاب رشته دانشگاهی و… هم از سایر اقدامات است.

وی افزود: در حوزه توانمندی اقتصادی هم دوره‎های آموزشی و ایجاد فرصت‎های جدید شغلی در کوثرهای کارآفرینی مناطق و برپایی بازارچه‎های دائمی برای فروش محصولات و تولیدات بانوان هم از اقدامات انجام شده دیگر است. همچنین ۲بازارچه جدید هم در شرف احداث است.

وی یادآورشد: در بازارچه‌های دائمی غرفه‌های تعیین شده به شرط احراز شرایط و تولیدکننده بودن، به مدت یکسال به زنان سرپرست خانوار به طور رایگان واگذار می‌شود. همچنین فرصت نمایشگاهی هر شش ماه یکبار مهیاست و البته این نمایشگاه دو ویژگی خاص هم دارد که از دوره پیشین، با حذف تمام هزینه‌ها از سازه‎های حافظ محیط زیست استفاده شده‌است؛ به معنای اینکه، سازه‎های استفاده شده دائمی هستند و با کمترین هزینه‌های نمایشگاهی ممکن در طول ادوار دایر شده که یک رکورد است. همچنین تیم بانوان آتش نشان در این نمایشگاه مستقر هستند که یکی دیگر از ویژگی های این نمایشگاه است.

 

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=12867

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران جریمه رانندگی خبر دانشگاه درمان رهبر سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی نماز عيد فطر ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر کمیته امداد امام خمینی
ارشاد