• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

۱۱ زمین لرزه در هرات افغانستان/۶ شهر و ۱۰ روستای کشورمان متاثر از زلزله

  • کد خبر : 12853
  • 15 مهر 1402 - 12:15
۱۱ زمین لرزه در هرات افغانستان/۶ شهر و ۱۰ روستای کشورمان متاثر از زلزله
رئیس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشور با بیان اینکه 11 زمین لرزه در حوالی هرات افغانستان  ثبت شده است، گفت: بزرگترین زمین لرزه امروز هرات 6/5 ریشتر بوده است و یک پیش لرزه با بزرگای 6/3  ریشتر و همچنین یک پس لرزه 6/3 ریشتر رخ داده است و دراین حادثه 6 شهر و 10 روستای کشورمان متاثر از زلزله بوده است.

رئیس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشور مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار بانگ خبر در خصوص زلزله افغانستان گفت: یک زمین لرزهای به بزرگای ۶/۵ درجه در مقیاس ریشتر صبح امروز حوالی ساعت ۱۰ صبح در  هرات افغانستان رخ داده است.

ایرج روحی افزود، از صبح امروز شنبه ۱۵مهرماه ۱۴۰۲ تا کنون که این زلزله رخ داده است، ۱۱ زمین لرزه در حوالی هرات افغانستان  ثبت کردیم که بزرگترین آن ۶/۵ ریشتر بوده است و یک پیش لرزه ۶/۳  ریشتر رخ داده  است و یک پس لرزه ۶/۳ ریشتر و بقیه پس لرزه ها هم با بزرگای مختلف بوده است.

وی گفت: این زمین لرزه در  ۴۰ یا ۵۰ کیلومتری شمال غربی هرات در کشور افغانستان در عمق ۷کیلومتر  بوده است .

ایرج روحی با بیان اینکه این زمین لرزه در کشور ما هم احساس شده است افزود: زمین لرزه ۶/۵ ریشتری هرات در نزدیک ترین منطقه یعنی بین ۸۰تا ۹۰ کیلومتری کاریز در استان  خراسان رضوی که جز تایباد محسوب می شود رخ داده است و این زمین لرزه در مشهد هم احساس شده است .

این گزارش حاکی است: در این زمین لرزه  با بزرگای ۶٫۵ ریشتری در عمق ۲۱کیلومتری زمین بوده است، بزرگترین پیش لرزه ۶٫۳ ریشتری در عمق ۷ کیلومتری زمین و همچنین بزرگترین پس لرزه ۶٫۳ ریشتری در عمق ۹ کیلومتری زمین در  کشور افغانستان رخ داده است و در شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی احساس شده است.

براساس این گزارش:  ۶ شهر و ۱۰ روستا  در ایران متاثر از زلزله بوده است و تا کنون  خسارات مالی اعلام نشده است. اما ۲نفر در تربت جام براثر ترس و وحشت در حال فرار مصدم شده اند.

همچنین تیم های حوزه سلامت در مناطق مرزی مستقر هستند .

 

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=12853

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.