• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
3
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور/هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان‌های شمالی

  • کد خبر : 12659
  • 12 مهر 1402 - 9:50
کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور/هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان‌های شمالی
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌های سیل آسا در استان‌های شمالی کشور طی امروز و فردا از کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه‌ای در شمال ایران خبر داد.

بانگ خبر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی  وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی، بارندگی برای استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، ایلام، لرستان و خراسان شمالی، پیش‌بینی شده است. در این مناطق، رگبار، رعد و برق، وزش بادهای شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی شدت بارش‌های امروز را برای آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی،‌ اردبیل و گیلان پیش‌بینی کرد و از آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این استان‌ها خبر داد.

گودرزی گفت: فردا در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی، برخی نقاط آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، خراسان رضوی، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان، بارندگی تداوم دارد. شدت بارش‌های فردا در حد هشدار نارنجی برای مازندران، گلستان، شرق و شمال خراسان شمالی،‌اردبیل و گیلان پیش‌بینی شده است که این شرایط سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق خواهد شد.

وی به ساکنان مناطق پربارش توصیه کرد تا از تردد در مسیل رودخانه‌ها خودداری کنند و نسبت به این شرایط آمادگی لازم را داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از امروز تا جمعه در نیمه شمالی کشور کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه‌ای پیش‌بینی شده است. امروز و فردا،‌ آب‌های دریای خزر و جمعه، خلیج‌فارس مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته وی، تهران امروز گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و باد و گردوخاک دارد. ۲۷ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز پایتخت است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=12659

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد