• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

اجرای بسیج ملی کنترل دیابت و پرفشاری خون

  • کد خبر : 12518
  • 09 مهر 1402 - 17:10
اجرای بسیج ملی کنترل دیابت و پرفشاری خون
معاون بهداشت وزارت بهداشت از اجرای بسیج ملی کنترل دیابت و پرفشاری خون در روزهای آینده خبر داد.

بانگ خبر

 

به گزارش بانگ خبر، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت ظهر امروز یکشنبه ۹ مهرماه سال جاری در نشست خبری روز جهانی قلب و هفته سلامت سالمندان، گفت:

وی افزود: از آنجا که افزایش جمعیت سالمند در کشور از شتاب بسیاری برخوردار است، سیاستگذاری و برنامه ریزی سیاسی_ اقتصادی مبتنی بر تغییرات سنی جمعیت، در پاسخگویی به نیازهای آحادجامعه از جمله سالمندان حائز اهمیت است.بنابراین سیاستگذاری و برنامه ریزی جامع، باید متناسب با ویژگی های همه جانبه این گروه سنی انجام شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت به مهمترین جهت گیری های لحاظ شده در راستای تعیین راهبردها و سیاست های اجرایی اشاره کرد و گفت: این جهت گیری ها شامل ارتقا سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی روانی اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایت های اجتماعی برای ارتقاء سرمایه های اجتماعی، توسعه زیرساخت های موردنياز در امورسالمندی و تامین منابع مالی پایدار برای نظام حمایتی از سالمندان است.

فرشیدی با بیان اینکه دسترسی عادلانه و برابر به خدمات برای افراد در دوران سالمندی از اهمیت بالایی برخورداراست، اظهارکرد: این دسترسی شامل تحقق عدالت اجتماعی، تحقق حقوق سالمندان و تحقق پیشرفت است.

وی در ادامه افزود: ورود به چرخه سالمندی می تواند برای بسیاری از افراد نیازهای جدیدی را ایجاد کند، شامل نیازهای بهداشتی، پزشکی، مسکن، حمایت اجتماعی، فرهنگی و ورزشی است که دولت ها و جوامع مسولیت دارند تا ساز و کارها و سیاست هایی را برای دسترسی عادلانه به این خدمات ارائه دهند.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت، همکاری های بین بخشی در امورسالمندان، برای ارتقای سطح خدمات و مراقبت ارائه شده به سالمندان، ارتقا سلامت، مشارکت اجتماعی و بهبودکیفیت زندگی آن ها ضروری است.

فرشیدی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد بیماری های غیرواگیر ناشی از بیماری‌های قلبی_عروقی است، گفت: زمان طلایی درمان این بیماری‌ها ۶ ساعت است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد امید به زندگی در کشور و افزایش تعداد مطلق سالمندان، بر جامعه تاثیرات گسترده‌ای مشتمل بر افزایش هزینه های سلامت، افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن، افزایش نیاز به مسکن های مناسب برای سالمندان و انزوا و تنهایی در سالمندان است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از بسیج ملی کنترل دیابت و پرفشاری خون در روزهای آتی خبر داد.

به گفته وی، ۱۴ درصد جمعیت کشور از مواددخانی از جمله قلیان مصرف می‌کنند که دودرصد مصرف‌کننده‌ها، زنان هستند.

وی دلیل ۹۰ درصد بیماران دیالیزی را ناشی از پرفشاری خون عنوان کرد.

فرشیدی گفت: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سال ۲۰۵۰ با جمعیت دو میلیاردنفری سالمند مواجه خواهیم بود.

وی بیشترین سالمندان را در استان‌های گیلان، مازندران، تهران و اصفهان عنوان کرد‌ و افزود: در حال حاضر از ۱۰ میلیون نفر سالمند بالای ۶۵ سال در کشور برخورداریم.

تنظیم: نازنین جوادیه

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=12518

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها بودجه تعرفه پزشكي تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان درمان رایگان کودکان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد