• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5
رییس خانه دیپلماسی در گفت و گو با بانگ خبر

وضعیت اقتصادی کشور ومعیشت مردم اولویت همه ما است

  • کد خبر : 12337
  • 04 مهر 1402 - 18:45
وضعیت اقتصادی کشور ومعیشت مردم اولویت همه ما است
رامین مهمانپرست با بیان اینکه محوریت فعالیت خانه دیپلماسی مسایل اقتصادی کشوراست، گفت: هدف از برگزاری همایش دیپلماسی اقتصادی، تمرکز بر روابط خارجی با اولویت کار اقتصادی، انسجام وسازماندهی بهترآن در کشور است.

به گزارش بانگ خبر، رئیس خانه دیپلماسی  با اشاره به اهمیت همایش دیپلماسی اقتصادی که در۸مهرماه ۱۴۰۲ برگزارمی شود، گفت: تمرکز برمعیشت، مطالبات مردم و دیپلماسی اقتصادی موضوعی است که در این همایش با حضور احزاب و صاحب نظران به آن پرداخته می شود.

مهمانپرست افزود: ما معتقدیم که یک بخشی از توفیقات اقتصادی کشور مربوط به سیاست خارجی و نوع به کارگیری ظرفیت های اقتصادی در سیاست خارجی است و بالعکس وضعیت اقتصادی داخل کشورمی تواند زمینه را برای سیاست خارجی با اولویت اقتصادی موفق فراهم کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بانگ خبر مبنی بر اینکه همایش امسال چه تفاوتی با سال گذشته دارد اظهار کرد: همایش سال گذشته بر روی تعریف و ساختار دیپلماسی اقتصادی تمرکز داشت وما معتقد بودیم ابتدا باید یک تعریف مشترکی پیدا کنیم و یک ساختاری که  نهاد های مختلف را در جهت سیاست گذاری مشخص و هماهنگ در رابطه با فعالیت های اقتصادی خارجی ساماندهی بکند اما امسال این همایش از یک زاویه دیگری بحث های اقتصادی را دنبال می کند.

رامین مهمانپرست با بیان اینکه این همایش با همکاری و همراهی خانه احزاب برگزار می شود، گفت: خانه احزاب متشکل از همه احزاب رسمی کشور چه استانی و چه ملی باید  برای اداره ی کشوردر بخش های مختلف برنامه داشته باشند، یک بخش مهم که حتما باید احزاب به آن بپردازند بخش اقتصادی است که در حال حاضر یکی از مهمترین موضوعات داخل کشورمعیشت مردم است که مقام معظم رهبری نیزچندین سال است نام گزاری سال را با محورهای اقتصادی تعیین می کنند ازجمله پیام نوروزی، همچنین سخنرانی مشهد و صحبت های ایشان در عید فطر به کرات در بحث اقتصاد ومعیشت مردم اشاره کردند وشعار امسال هم مهار تورم و رشد تولید بود.

دبیر همایش دیپلماسی خاطر نشان کرد: ما از احزاب سیاسی کشور چه افراد موافق و چه مخالف وضعیت اقتصادی موجود دعوت کردیم که بدانیم دغدغه هایشان در چه موضوعاتی است و چه راهکاری برای این موضوع دارند، اینکه از وضعیت موجود جامعه تنها انتقاد کنیم که کمکی نخواهد کرد، بنابراین باید احزاب به عنوان تشکل های سیاسی موضوعات مختلف را بررسی بکنند، باید اتاق فکر داشته باشند ومشکلات را دسته بندی بکنند وبرای این مشکلات راه حلی که پایه های علمی داشته باشد و زمینه اجرایی داشته باشد ارایه کنند.

وی افزود: این همایش یک محکی برای احزاب رسمی کشوراست با توجه به اینکه امسال انتخابات را در پیش داریم و بسیاراهمیت دارد که حتما میزان مشارکت مردم تعیین کننده و حمایت از نظام و مشروعیت نظام خواهد بود. بنابراین احزاب می توانند مشوق خوبی برای مشارکت بیشترمردم باشند. در هر صورت ما باید نگاه ملی داشته باشیم و منافع ملی را در نظر بگیریم و همه باید کمک کنیم تا این دولت موفق باشد بخاطر اینکه وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم اولویت همه ما است.

مهمانپرست با تاکید براینکه همه احزاب برای این همایش دعوت شده اند، ادامه داد: از فراکسیون های مختلف از جمله فراکسیون اصولگرا، اصلاح طلب ومستقل دعوت به عمل آمده است واز آنها خواسته ایم که موضوعات را بین خودشون دسته بندی کنند و هر فراکسیونی در قالب سه سخنران مطالبی که در خصوص وضعیت اقتصادی کشوردارند و دغدغه ها و نگرانی هایشان و همچنین راهکارهایشان را ارایه کنند.

وی افزود: در کنار احزاب، از مسوولین دولت، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی دعوت شده است تا در جلسه هم صحبت کنند وهم گوش کنند چون بسیار مهم است که بدانیم مطالبات احزاب به عنوان نمایندگان افکار عمومی چه خواهد بود و خودشان چه راهکارهایی پیشنهاد می دهند که دولت ، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام ، بخش خصوصی  واتاق بازرگانی به آن نکات توجه بکنند و صدای آنها را بشنوند شاید به آن نکات عمل بشود و نتیجه بهتری در کشور بگیرند.

مهمانپرست گفت: هدف اصلی همایش رسیدگی به وضعیت فعلی اقتصادی کشور، جمع بندی مشکلات ودغدغه ها  وارایه راهکاربا یک هدف ملی  که قطعا با تفکر وتعمق وتامل شخصیت ها دردیدگاه ها و نظرات  احزاب انشاالله وضعیت  کشور با جهش بیشتری روبه رو بشود.

وی در پایان افزود: در بخش اول سخنرانی های افتتاحیه را در ساعت۱۴ روز شنبه ۸ مهر ماه شروع می شود و سپس وارد پنل تخصصی می‌شویم که روئسای فراکسیون‌های سه گانه نمایندگان دولت و مجمع و اتاق بازرگانی حضور دارند و این پنل در سه موضوع مطالبات مردم و رهبری، در حوزه معیشتی، بررسی ساختارهای حکمرانی کشور و پنل سوم با موضوع سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی برگزار خواهد شد.

تنظیم:  لیلا الیاسی 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=12337

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد