رئیس واحد روابط خارجی و امور بینالملل روابطعمومی فولاد مبارکه، با اشاره به اهمیت تحقق جهاد تبیین که همواره از سوی رهبری معظم انقلاب و سایر مسئولان بلندپایه کشور مورد تأکید بوده است تصریح کرد: مدیریت ارشد سازمان بهویژه مدیریت روابطعمومی فولاد مبارکه با آگاهی کامل از اهمیت این راهبرد بهموازات گستردهتر شدن فعالیتهای تولیدی و توسعهای شرکت در همه حوزهها، بر افزایش کمّی و کیفی اطلاعرسانی اهتمام و تأکید ویژهای داشته تا جایی که علاوه بر رشد بیسابقه در زمینه ارتباط با انواع رسانههای دیداری و شنیداری و انتشار اخبار گروه با برنامهریزیهای دقیق و هدفمند، شرایطی فراهم شده است تا مسئولان و آحاد جامعه با حضور در فولاد مبارکه از دستاوردهای عظیم صنعت فولاد کشور که بهواسطه فعالیتهای فولاد مبارکه تحقق یافته آگاه شوند.
افزایش بازدید ها از ۵۰۰ نفر قبل از شیوع ویروس کرونا به ۶۳۷۰ نفر تا پایان پنج ماه نخست سال ۱۴۰۲
وی اظهار کرد: گزارش بازدید مهمانان از شرکت فولاد مبارکه حاکی از آن است که تعداد بازدیدکنندگان از شرکت فولاد مبارکه تا قبل از شیوع و همهگیری ویروس کرونا کمتر از ۵۰۰ نفر در سال بوده و در سال ۱۴۰۱ به ۹۱۲۰ نفر افزایشیافته است. نکته حائز اهمیت این است که طی پنج ماه اول سال ۱۴۰۲ تعداد بازدیدها با رشد ۲۸۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۳۷۰ نفر افزایش یافته است.
رئیس واحد روابط خارجی و امور بینالملل روابطعمومی در تشریح تنوع گروهها و افرادی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مردادماه از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه بازدید کردهاند، خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۱۳۴ نفر از اساتید و دانشجویان، ۱۰۰۴ نفر دانشآموز، ۱۱۶۰ نفر از ساکنان و اهالی منطقه پیرامونی شرکت، ۱۲۰۵ نفر از متخصصان، ۶۲۱ نفر از مسئولان، ۱۲۰ نفر از اعضای اصناف و ۱۲۶ نفر از خانواده کارکنان، از فولاد مبارکه بازدید کردهاند.
وی با اشاره به بازنگریهای انجامشده در فرایند بازدیدها گفت: طراحی هدفمند بازدیدها با استفاده از اصول طراحیِ تجربه بازدید یکی از ویژگیهای فرایند بازدیدها در دوره جدید است. همچنین این مجموعه در حال حاضر ساخت مرکز میهمانان با ظرفیت ۱۲ سانس ۸۰ نفری در روز را در دستور کار دارد.
مهماندوست با تأکید بر اینکه این اقدامات زمینه تأثیرگذاری فرایند بازدید از فولاد مبارکه بهعنوان یکی از ابزارهای آشنایی و شناخت دقیق و عمیق مخاطبان را فراهم ساخته است گفت: در سالهای اخیر با گستردهتر شدن تبلیغات سوء و هدفمند علیه صنعت کشور، مسلماً بازدید از فولاد مبارکه میتواند یکی از مؤثرترین ابزارهای اطلاعرسانی، شفافسازی و تنویر افکار عمومی باشد.
هدفگذاری روابط عمومی برای مهیا کردن زمینه بازدید ۱۲ هزار نفری مسئولان و هممیهنان از فولاد مبارکه
رئیس واحد روابط خارجی و امور بینالملل روابطعمومی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه همگرایی هرچه بیشتر جامعه یکی از راهبردهای اساسی فولاد مبارکه است و مدیریت روابطعمومی شرکت بهویژه در یکیدو سال اخیر آگاهیرسانی را یکی از رسالتهای اصلی خود در حوزه مسئولیتهای اجتماعی میداند، تصریح کرد: با تأکید مدیریت ارشد شرکت و مدیریت روابط عمومی، در ادامه این فعالیتها بهگونهای برنامهریزی کردهایم که تا پایان سال جاری در حوزههای مختلف ۱۲۰۰۰ نفر بهصورت هدفمند بتوانند از فولاد مبارکه بازدید کنند.