• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4

ازسرگیری درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه لبنان/۳ کشته تا بدین لحظه

  • کد خبر : 11394
  • 18 شهریور 1402 - 21:15
ازسرگیری درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه لبنان/۳ کشته تا بدین لحظه
منابع خبری صبح امروز (شنبه) از درگیری‌های مسلحانه مجدد در اردوگاه عین الحلوه لبنان و کشته و مجروح شدن شماری درپی این درگیری‌ها خبر داده‌اند.

بانگ خبر، سایت النشره در این باره اعلام کرد که درگیری‌ها صبح شنبه در محله «حطین» اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان از سرگرفته شد.

رسانه‌های لبنانی اعلام کرده‌اند که درگیری‌ها به مناطق اضطراری گسترش یافته است.

این منابع همچنین اعلام کردند که در جریان این درگیری‌ها از مسلسل و توپ استفاده شد.

پایگاه خبری العهد نیز در این باره گزارش داد که تا بدین لحظه در نتیجه درگیری‌های مسلحانه در عین الحلوه سه تن کشته شده‌اند. یکی از آنها از اعضای جنبش فتح است و دو نفر از آنها به بیمارستان الحمشری و سومی به بیمارستان الرای صیدا منتقل شدند.

منابع رسانه‌ای لبنان همچنین از مجروح شدن بیش از ۲۰ تن درپی این درگیری‌ها خبر داده‌اند.

در همین راستا، شبکه المیادین اعلام کرد که تماس‌هایی میان مقامات لبنان و طرف‌های فلسطینی برای آرام کردن اوضاع در اردوگاه عین الحلوه صورت گرفته است.

درپی درگیری‌های عین الحلوه نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان در تماسی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گفت‌وگو کرد.

میقاتی در این تماس بر اولویت توقف اقدامات نظامی و همکاری با دستگاه‌های امنیتی لبنان برای رفع تنش‌های موجود در اردوگاه مذکور تاکید کرد.

میقاتی همچنین گفت: آنچه در حال وقوع است به هیچ وجه به مساله فلسطین کمک نمی‌کند و توهین بزرگی به لبنان و به ویژه به شهر صیدا است که آغوش خود را برای برادران فلسطینی ما باز کرده است. در مقابل این میزبانی از برادران فلسطینی انتظار می‌رود که مطابق با قوانین و مقررات کشور لبنان رفتار کرده و امنیت شهروندانش را حفظ کنند.

این درگیری‌ها درحالی ازسر گرفته شده است که الجزیره جمعه اعلام کرده بود، توافق آتش‌بس در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در جنوب لبنان در نتیجه رایزنی‌های ارتش لبنان و نمایندگانی از جنبش‌های فتح و حماس منعقد شده است.

پنج‌شنبه شب درگیری‌های شدیدی میان جنبش فتح و طرف‌های دیگر در دو منطقه البرکسات و بستان القدس رخ داد که به زخمی شدن چند تن انجامید.

این درگیری‌ها پس از آن شکل گرفت که پنج شنبه دو بمب در اردوگاه عین الحلوه منفجر شد.

النشره در این باره گزارش داده بود که پس از این دو انفجار صدای تیراندازی شنیده شد.

ترور نافرجام «محمود خلیل» ملقب به «ابو قتاده» یکی از فرماندهان گروه‌ موسوم به «عصبه الانصار» فلسطین در این اردوگاه که هشتم مرداد ماه گذشته رخ داد، بهانه آغاز این درگیری‌ها شده بود.

این فرمانده امنیتی مجروح شد، اما یک پناهجوی فلسطینی به نام «عبد فرهود» از اعضای گروه موسوم به «الشباب المسلم» کشته و شش نفر دیگر از جمله دو کودک زخمی شدند.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=11394

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.