• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
3
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت خبر داد؛

بهره برداری از ۱۶۶۰ پروژه بیمارستانی طی دو سال اخیر

  • کد خبر : 10646
  • 04 شهریور 1402 - 13:03
بهره برداری از ۱۶۶۰ پروژه بیمارستانی طی دو سال اخیر
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۱۶۶۰ پروژه بیمارستانی طی دو سال اخیر به بهره‌برداری رسید که در هفته دولت سال جاری ۳۴۰ پروژه نیز افتتاح می‌شود.

بانگ خبر، به گزارش بانگ خبر، بهروز رحیمی ظهر امروز شنبه ۴ شهریورماه سال جاری در نشست خبری روایت سلامت در دولت مردمی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، گفت: در حوزه بهداشت و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، عملیات اجرایی ۴۰۴۰ پروژه بهداشتی را از آبانماه ۱۴۰۰ آغاز کردیم و سعی داریم تا پایان سال ۱۴۰۳ مابقی این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی از این ۴۰۴۰ پروژه تاکنون  نزدیک به ۲۰۰۰ پروژه تعیین تکلیف و تحویل داده شده و  این نکته مهم است که شاید برخی از این پروژه‌ها که تعداد زیادی هم ندارند از قبل وجود داشته که بلاتکلیف مانده بودند و ما تصمیم گرفتیم به آنها سر و سامان دهیم.

وی در مورد پروژه‌های آموزشی و کمک‌آموزشی، اظهارکرد: ۱۱۵ پروژه‌های آموزشی و کمک‌آموزشی را افتتاح کردیم و تا پایان امسال نیز ۵۳ پروژه دیگر در این حوزه افتتاح می‌شود.

هزینه هر تخت ۵ میلیارد تومان

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست دولت سیزدهم اتمام پروژه های نیمه کاره است و منابع آن از سفر رئیس جمهور، منابع اختصاصی و بودجه سنواتی و ترکیبی تامین می شود و هر تخت بیمارستانی ۵ میلیارد تومان هزینه ساخت و تجهیز دارد.

رحیمی با بیان اینکه ۵۰۰ بیمارستان امسال بهسازی و نوسازی می شود، اظهارکرد: تاسیسات این مرکز پیچیده ، فنی و مهندسی است که بزودی آغاز می شود و در بخش درمان علاوه بر این پروژه‌های بیمارستانی، طرح توسعه‌ای اورژانس‌ها پیگیری شده است. ، به طوری که بیش از ۲۵ پروژه توسعه اورژانس را دنبال داشتیم.

وی در ادامه از حدود ۱۶ کلینیک تخصصی، بیش از ۵۲ پایگاه و مرکز فوریت‌های پزشکی و  بیش از ۱۶ مرکز درمان ناباروری  در کسور خبر داد.

پرستاران در اولویت استخدام

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، تصریح کرد: بیش از ۵۸۰ هزار نیروی انسانی در وزارت بهداشت داریم که در رشته‌های مختلف در حال فعالیت هستند و  هرچند که شاهد کمبود نیروی انسانی همواره به دلیل شرایط خاص نظام سلامت هستیم.

رحیمی با بیان اینکه در نظام سلامت دیدگاه آن است پرستارانی که در دوران کرونا در مراکز درمانی مشغول بکار بودند به خصوص  ادامه همکاری داشته باشند و سهمیه ای ویژه برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: خدماتی که در نظام سلامت ارائه می شود تعرفه منطقی ندارد در مقایسه با سایر کشورها تورم نظام سلامت و میزان انباشت بدهی ها بالاتر است که با دستور وزیر بهداشت دستمزدهای پرسنل در اولویت قرار گرفته است.

معاون وزیر بهداشت تصریح  کرد: تعرفه خدمات پرستاری نیز از طریق بیمه ها پرداخت می شود و دستورالعمل جدیدی بزودی در مورد اصلاح اشکالات تعرفه خدمات پرستاری ابلاغ می شود.

رحیمی گفت: سقف پرداختی پزشکان حذف شده و بر اساس عملکرد حقوق می گیرند و دستمزدهای نجومی نداریم.

تنظیم: نازنین جوادیه

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=10646

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.