• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

کلاهبردار سامانه ابلاغ قضایی(ثنا) مورد شناسایی قرار گرفت

  • کد خبر : 1019
  • 21 فروردین 1401 - 14:50
کلاهبردار سامانه ابلاغ قضایی(ثنا) مورد شناسایی قرار گرفت
رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری که با ترفند "ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه " اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب 167 نفر از هموطنان کرده بود خبر داد.

بانگ خبر، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبني بر اينکه پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی دریافت کرده‌اند و به درگاه جعلی پرداخت هدايت شده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این ترفند با عنوان سامانه «ثنا»، عده‌ای از مجرمین سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه جعلی و مشاهده‌ی ابلاغیه خود در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان منجر می‌شود.

این مقام مسئول عنوان داشت: کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

سرهنگ خورشاد افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن استان البرز بوده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بصورت گسترده می‌کرد. این مجرم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت ولی با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب ۱۶۷ نفر که از از هموطنان کشور تا این لحظه اعتراف کرده و مبالغ کلاهبرداری شده تا این لحظه ۴٫۳۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال بر آورد شده است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست که به این گونه پیامک ها و پیام های ارسالی مشابه توجه نکنند.

سرهنگ خورشاد با بیان اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ ها به هیچ عنوان در خواست واریز وجه نقد نمی کند به شهروندان توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=1019

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تنبیه متجاوز تهران جریمه رانندگی خبر دانشگاه درمان رهبر سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران فرهنگ مجلس مذهبی نماز عيد فطر ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پلیس راهور فراجا پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد