بانگ خبر، به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این دیدار ضمن تبریک روز با اشاره به لزوم درک و شناخت صحیح مسئولان از کارکرد و اهمیت واحد روابط عمومی در سازمان ها گفت: روابط عمومی همچون شمشیر دو لبه ای است که می تواند ضربه گیر یا ضربه زننده، اقناع کننده یا مخالف ساز، تولید گر یا نابود گر سرمایه اجتماعی و… در سازمان باشد.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها انتقال دهنده پیام در سازمان ها هستند، گفت: روابط عمومی ها علاوه بر انتقال پیام سازمان، مصداق بارز این سخن رئیس جمهور هستند که؛” دولت ما باید صدای بی صدایان باشد”روابط عمومی بهزیستی می تواند نوای بی نوایان و چاره بیچارگان و مددکار مددجویان باشد.
دکتر حسینی افزود:روابط عمومی همچنین می تواند یکی از جلوه های مدیریت موفق را در سازمان نمایان کند و از معبرهایی است که می تواند در تبدیل چالش ها به فرصت ها اثر گذار باشد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به قانون تاسیس سازمان بهزیستی در موضوعات حمایت از اقشار آسیبپذیر، مسئولیت اجتماعی و سلامت اجتماعی گفت و افزود: روابط عمومی در هر سه محور یاد شده، نقش اساسی دارد. همچنین روابط عمومی ها در موضوع شفاف سازی و اعتماد عمومی به عنوان رکن اصلی در منشور اخلاقی انجمن روابط عمومی ایران دارای وظیفه هستند.
دکتر حسینی همچنین تولید محتوای کیفی و تأثیرگذار، استفاده از تکنیک روایتگری در ارائه محتوا، تعامل قوی تر با رسانه ها، استفاده از فن آوری های نوین، توسعه کمی و کیفی شبکه سازی در بخش های مختلف ( از ستاد تا شهرها و روستاها و نقاط مرزی، تمام تشکلها و مراکز و موسسات و تمام نظام های بین المللی) را به عنوان مهمترین مواردی که لازم است در روابط عمومی سازمان بهزیستی بیشتر مد نظر قرار گیرد، بر شمرد.
وی همچنین بر لزوم معرفی خدمات و تغیر نگرش عموم مردم به خدمات و فعالیت های سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: تحقیقات و مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد با پویش هایی که روابط عمومی سازمان بهزیستی اجرا کرده است، نگرش های عمومی در خصوص بهزیستی تصحیح شده است و یا در شناخت خدمات این سازمان، افزایش و مراجعه بهنگام به مراکز بهزیستی در بحران ها و مسائل فردی، و در نتیجه بهره وری بیشتر موثر بوده است.
رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اثر بخشی کمپین های آگاه ساز نیز گفت: خوشبختانه کمپین هایی که توسط روابط عمومی سازمان بهزیستی آغاز شده است، اثر گذاری خوبی دارد و لازم است با تمرکز، شفاف سازی و مشخص کردن موضوعات درخواستی اثر بخشی بیشتری حاصل شود.
وی گفت: کیفیت و کمیت کار شما در روابط عمومی کاملا آشکار است و سرمایه اجتماعی، سلامت اجتماعی، اعتماد اجتماعی، امید به پیشرفت، شکوفایی اجتماعی، و.. را می توانید برای سازمان ایجاد کنید و یا برعکس اینها عمل نمایید. و خوشبختانه در این مدت همه این اتفاقات در جهت مثبت آن توسط شما رقم خورده است و امیدواریم تداوم داشته باشد.
