بانگ خبر،  به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی به عنوان بازوی پژوهشی سازمان تامین اجتماعی، به ‌منظور تقویت و تکمیل کادر پژوهشی خود، از متخصصان و پژوهشگران واجد شرایط برای تصدی جایگاه مدیر گروه پژوهشی (تمام وقت) در حوزه‌های زیر دعوت به همکاری می‌کند:

بیمه‌ اجتماعی و محاسبات (اکچوئری)
–        سیاست‌گذاری و اقتصاد سلامت
–        اقتصاد و سرمایه‌گذاری
–        مدیریت، حکمروایی و فناوری
–        مطالعات اجتماعی و فرهنگی
–        مطالعات حقوقی
شرایط عمومی
–        دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط با گروه‌ پژوهشی مورد نظر
–        داشتن حداقل ۵ سال سابقه فعالیت پژوهشی یا مدیریت پژوهشی در حوزه مرتبط
–        آشنایی با ساختار، ماموریت و چالش‌های سازمان تامین اجتماعی و نظام رفاه اجتماعی کشور
–        تسلط به زبان انگلیسی
–        شایستگی‌ها و مهارت‌های کلیدی
–        تفکر راهبردی و تحلیلی در زمینه‌ روندهای کلان اجتماعی، اقتصادی و بیمه‌ای در کشور
–       توانایی مدیریت، راهبری و نظارت بر پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی‌سازی نتایج پژوهش‌های ‌سیاست‌گذارانه
–        مهارت‌های ارتباطی، کار گروهی و تعامل موثر با پژوهشگران، ذی‌نفعان و سیاست‌گذاران.
شرایط اختصاصی
۱-     بیمه‌ اجتماعی و محاسبات (اکچوئری)
رشته تحصیلی: علوم اقتصادی (ترجیحا گرایش‌های نظری، مالی یا اقتصادسنجی)، مدیریت بیمه، اقتصاد بیمه یا آمار (ترجیحا گرایش بیمه­ سنجی/آکچوئری)
سوابق پژوهشی: تجربه مطالعات کاربردی در زمینه نظام‌های مدیریت، نظارت، حاکمیت و توسعه بیمه­ های اجتماعی، مدیریت ریسک، استانداردهای حسابداری و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازنشستگی
مهارت‌های فنی: آشنایی با نرم افزار(های) PROST، R، MATLAB، Eview، Stata و Excel پیشرفته
۲-    سیاست‌گذاری و اقتصاد سلامت
رشته تحصیلی: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، سیاستگذاری عمومی، بهداشت عمومی، سلامت و رفاه اجتماعی، سیاست‌گذاری سلامت.
سوابق پژوهشی: تجربه مطالعات کاربردی در زمینه طراحی، ارزیابی یا تحلیل سیاست‌های نظام سلامت، پوشش های خدمات درمانی، مبانی تجویز و مصرف دارو، تحلیل ریسک سلامت بیمه شدگان، مدیریت منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان، سیاست‌های دارویی، حسابداری و مدیریت مالی سلامت.
مهارت های فنی: تسلط بر روش های تحلیل داده های سلامت و نرم افزارهای آماری مرتبط.
۳-  اقتصاد و سرمایه‌گذاری
رشته تحصیلی: علوم اقتصادی (ترجیحا گرایش‌های نظری، اقتصادسنجی، مالی یا بخش عمومی) و مدیریت مالی.
سوابق پژوهشی: تجربه پژوهشی در تحلیل منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی، بیمه بیکاری، تحلیل بازار سرمایه و بازار پول (با تمرکز بر نقش صندوق‌های بازنشستگی در سرمایه‌گذاری)، مدیریت دارایی‌های و پایداری مالی صندوق‌های بازنشستگی، سیاست‌گذاری اقتصادی، و مدل‌سازی اقتصادی.
مهارت های فنی: آشنایی با تکنیک‌های اقتصادسنجی  (Panel, Time Series, VAR, SVAR)، تحلیل هزینه-فایده، تحلیل ریسک سرمایه‌گذاری و نرم افزارهای مرتبط.
۴-    مدیریت، حکمروایی و فناوری
رشته تحصیلی: سیاست گذاری عمومی، مدیریت و رفتار سازمانی.
سوابق پژوهشی: تجربه در اجرای مطالعات مرتبط با حکمروایی و کارآفرینی سازمانی، ارتقای بهره‌وری سازمانی، تحول دیجیتال، و کاربرد فناوری در مدیریت و سیاست گذاری تامین اجتماعی.
مهارت های فنی: تسلط بر ابزارای تحلیل داده و فناوری های نوین مدیریت سازمانی.
۵-   مطالعات اجتماعی و فرهنگی
     رشته تحصیلی: جامعه‌شناسی، مطالعات فرهنگی، رفاه اجتماعی، سیاست‌گذاری اجتماعی، روانشناسی اجتماعی، مددکاری اجتماعی.
    سوابق پژوهشی: تجربه مطالعات کاربردی در زمینه تامین اجتماعی، فقر و رفاه اجتماعی، سیاست‌های رفاهی، سالمندی و مسایل اجتماعی کشور.
مهارت های فنی: تسلط بر روش ها و نرم افزارهای پژوهش کمی (SPSS، PLS، LISREL، SAS) و کیفی (ATLAS.ti، MAXQDA ).
۶-    مطالعات حقوقی
      رشته تحصیلی: حقوق (گرایش‌های حقوق عمومی یا حقوق خصوصی)
سوابق پژوهشی: تجربه مطالعات حقوقی در زمینه قوانین و مقررات تامین اجتماعی، حقوق بیمه شدگان، تحلیل حقوقی صندوق های بازنشستگی، قراردادهای بیمه ای، حل و فصل اختلافات حقوقی در حوزه تامین اجتماعی
   مهارت های فنی: تسلط بر روش های تحلیل حقوقی، تفسیر متون حقوقی، تنقیح قوانین و مقررات و نرم افزارهای مدیریت اسناد حقوقی

 

مدارک مورد نیاز
۱-     رزومه کامل علمی و حرفه‌ای در قالب PDF.
۲-     طرح پیشنهادی (Proposal) برای مدیریت گروه پژوهشی (حداکثر ۱۵۰۰ کلمه) شامل:
     اهداف و چالش‌های سیاستی اولویت‌دار گروه پژوهشی
     چشم انداز، رویکرد و برنامه های پیشنهادی برای تحقق اهداف
نمونه‌کارهای پژوهشی (حداکثر ۳ مورد از مقالات، گزارش‌ها یا پروژه‌های مرتبط).
  کپی مدارک تحصیلی و گواهی‌های مرتبط.
نحوه ارسال مدارک
مدارک باید به‌صورت فایل PDF و از طریق ایمیل به آدرس research@ssor.ir   ارسال شوند.
مهلت ارسال مدارک: تا پایان وقت اداری ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴.
نکته: در موضوع ایمیل حتماً نام گروه پژوهشی مورد نظر ذکر شود.
فرایند ارزیابی
بررسی اولیه: ارزیابی مدارک و رزومه‌ها توسط کمیته علمی موسسه.
مصاحبه حضوری: دعوت از نامزدهای منتخب برای ارائه برنامه‌های پیشنهادی و مصاحبه.
اعلام نتایج نهایی تا پایان خردادماه ۱۴۰۴.

 

تماس با ما
برای کسب اطلاعات بیشتر، با ایمیل info@ssor.ir  تماس حاصل فرمایید.
وبسایت رسمی موسسه: www.ssor.ir

By news

از دست ندید